Ta tag i livet

Hej! Hitills detta sommarlovet ska jag vara ärlig och säga att jag inte har gjort så himla mycket. Jag vill inte att dethär sommarlovet ska bli tråkigt och bestå av att jag bara sitter framför datorn eller mobilen hela sommaren utan jag vill ha någonting att göra. Jag har inget sommarjobb i sommar, blir nog sista sommaren jag är helt ledig också haha. Nästa sommar kommer jag förmodligen ha sommarjobb och så kommer det nog bli alla somrar efter det också. Så jag har bestämt mig gör att börja skriva lite på bloggen igen. Dock inte flera inlägg per dag osv men ändå oftare än vad jag gör nu. Ibland saknar jag stunderna när jag hade en gammal blogg som tillslut fick mellan 300-500 klick varje dag. Dock vet jag att jag huur enkelt som helst tappar insprationen och motivationen så därför vill jag inte pressa mig själv utan bara skriva lite när jag känner för. Men somsagt ska jag iallafall försöka skriva lite mer än vad jag gör just nu. Sen ska jag börja ta tag i träningen igen. Både mig och min häst. Jag tror inte att jag har skrivit så mycket om det men jag har faktiskt en egen häst och har haft hästar hela mitt liv. Det är ett c-ponny sto vid namn ''BellaDonna'' fast kallas för ''Bella''. Hon är född 2004 och jag har ägt henne i snart 2 och ett halvt år. Kan skriva mer om henne i ett ensillt inlägg någon annan gång. Men jag ska iallafall börja springa och göra olika övningar och så osv. Var ute och sprang en sväng nyss faktiskt. Mår alltid så bra när jag har tränat så det vill jag behålla. 
 
Det är väll typ så mina planer ser ut. Såklart kommer jag träffa en hel del kompisar och så under lovet men domhär sakerna vill jag också ta tag i. 
 
Idag har jag hittils inte gjort något särskillt. Vaknade, åt frukost och sedan kollade jag färdigt på ett avsnitt av ''The vampire diaries'' och började kolla på ett avsnitt av ''Pretty little liars''. Det är dom serierna jag kollar på just nu. Älskar båda två, rekomenderar! Sedan for jag somsagt ut på en springtur. Kändes himla skönt. Sprang varken långt eller länge då det var jätte länge sen jag var ute och sprang. Men svettigt vart det iallafall! Hade tänkt att duscha, sminka mig och fixa håret och så när jag kom hem men eftersom att  jag och mamma förmodligen ska till stallet och rida ikväll känns det lite onödigt att ducha innan, och att sminka sig. Så det blir nog antagligen att skippa sminket och duscha ikväll efter stallet istället.