SOMMARLOV!!!

Nu har jag äntligen gått ut åttan! ( i onsdags ) Känns himla skönt! Hade väll helst velat vara iallafall ett år äldre och gå ut nian men nu är det ju inte så och det är bara att gilla läget. Nu har jag bara ett år i grundskolan kvar och sedan börjar jag gymnasiet. Har börjat fundera på gymnasiet och jag har en linje som jag verkligen vill gå, men sedan vet jag inte riktigt vad jag ska välja som andrahandsval osv men det kommer jag nog på. Känns riktigt skönt att ta en paus från skolan och sedan komma tillbaka i nian och kämpa det sista året. I nian vill jag verkligen ha bra betyg. Gick ut åttan med ett F, tre D och resten E och även en hel del ogiltig frånvaro. Jag vill inte påstå att det är dåliga betyg eller någpt sånt men i åttan har jag verkligen skitit i skolan helt. Har inte gjort mitt bästa ifrån mig någonstans och har inte heller försökt att göra mitt bästa. Har helt enkelt inte brytt mig, men det ska ändras på i nian!
 
Onsdagskvällen slutade på bästa sätt. Efter skolavslutningen gick jag, Elina, Elinas mamma och lillebror till ett Cafe inne i Vännäs och åt lunch. Hur mysigt som helst! Efter det gick jag och Elina och köpte choklad och en dricka och gick och satte oss på en bänk och bara snackade en stund. Sedan skulle vi åka med pappa hem till mig för att ta moppen hemifrån mig till Elina. Pappa var på studentlunch med sina studentelever så vi gick dit och satte oss och väntade i hans bil istället. Sedan åkte vi somsagt hem till mig och packade lite grejer innan vi rullade iväg till Elina. Efter cirka 1 timme på moppen var vi hemma hos Elina. Vi började packa massa tält och grejer då vi hade bestämt oss för att tälta vid en sjö som ligger en liten bit utanför Vindeln. Vi packade tältet och alla sånna saker in i Elinas mammas bil då hon skulle köra dit det. Innan vi for dit så for vi en snabbis in till Vineln för att handla lite dricka och jordgubbar som vi skule ta med oss dit. Sedan började jag och Elina
att börja fara till sjön eftersom att det tar ju lite längre tid med moppen än med bilen, haha. Sen så kom hennes mamma ikapp oss och körde framför så vi visste vart vi skulle. Haha sorgligt nog slutade allt med att vi sov inne i stugan som var där då det blev så himla kallt inne i tältet.. Men roligt hade vi iallafall! Sedan vaknade vi ganska tidigt på morgonen för att börja rulla hemmåt. Elina skulle kolla på när hennes låtsas syrra och hennes kille skulle ta studenten så därför blev det ganska tidigt. Sen när jag kom hem for jag till en annan kompis och var där till cirka ett på natten.
 
Hörrni, om ni inte varit på brännbollsyran någon gång så rekomenderar jag det starkt! Jag och Elina var där får nån helg sedan och det var det sjukaste jag gjort på lnge. Så hiimla kul! Lätt en ny tradition!